fredag 3 april 2009

att ha en liten 1-åring. igen..

1 år!
en av de mysigaste åldrarna om ni frågar mig.
fortfarande liten nog att vara mammas lille bebis ibland men stor nog att visa sin personlighet, härmas, hitta på rackartyg (bara harmlösa sådana.. ;) )
däremot
en farlig ålder!
motoriskt klarar dom (nästan) allt men har inte något begrepp om vad som är farligt överhuvudtaget.
detta har vi bittert fått erfara. både med storebror och lille mini.
just nu ligger han å sover. han har fått magsjuka.. :(
har han inte haft tillräckligt med elende kan man tänka..
sen hans födelsedag har han:
haft öroninflammation som tagit 2 peniccilinkurer att bota
hög feber
ögoninflammation
fallolycka
och nu magsjuka..
nästa inlägg hoppas vi på blir lite gladare
jag ska bland annat visa V:s födelsedagspresent
en vit sådan.. :)
kram, ninna.

3 kommentarer:

Noamaja sa...

Men fy vad mycket ni har nu och lilla V! Krya pa honom! Mmm, man kanske kan blogga utan prickar...Ar du bra pa datorer? Vet du vart mina prickar har tagit vagen? Och alla andra symboler har bytt plats! Blir gaaaalen! Men vi har i alla fall inte magsjuka... och solen skiner, hi, hi

Storsta kramen!
A

Noamaja sa...

Sota ninna! Tur att jag har nagra riktiga bloggvanner, ha, ha! Blir nervos for att ingen skall vilja vara med, men da har du ju goda chanser, hi, hi. Min familj ar ute och aker buss igen...undrar vart de tagit vagen...

Ha en fin kvall! Och vart tog din gulliga, fotograferande vaninna vagen?
A

Hela rubbet sa...

men de var då inget vidare så mycket sjukdommar på kort tid.hoppas han kryar på sig snart.