onsdag 1 juli 2009

växer och frodas.





vi har ett stort trädgårdsland. där är det fullt. dessutom har sniglarna fri tillgång nerifrån skogen. i våras blev jag sugen på odlingslådor och hade då pallkragar i tanken. de är fint ruffa och industriella och dessutom klara.. ;) jag är lite otålig av mig nämligen och då vi inte hade några pallkragar skulle det nog gå snabbare att ta överblivet trallvirke till dessa. M snickrade ihop dem åt mig (så klart :D) men jag trodde det skulle ta 1 timma men fick vänta en halv dag!! :O :D
nu växer det och frodas i lådorna! sockerärtor och spenat. snart dags att snickra ihop klätterstöd åt dem.. M, var är du?? ;)
garaget i bakgrunden har äntligen blivit vitt och fint och hör nu fint ihop med vårt hus. i många år har det varit rött som det var då vi flyttade hit och huset blev ju vitt i tidigt skede.
en gång har vi skördat spenat redan men i morgon är det nog dags igen..
kram, ninna

2 kommentarer:

Skrot och Skruv sa...

Neeej va jobbigt att behöva vänta så länge. Sånt får mig att bli stressad och lite för ivrig! Men sen efter man haft det hela ett tag så lugnar man sig och ser det fina i kråksången. Roligt att det växer så bra!!

Kram Annica

Marie sa...

Så trevligt det ser ut. Våra pallkragar står fortfarande tomma. Belv lixom aldrig av att vi fixade ordning något, nu ångrar jag mig såklart, men det får bli nästa år.
Kram Marie