söndag 5 april 2009

ja, jag vet att jag skrev...



påskigt i fönstret. tyvärr trivdes de inte så bra, ej heller mina ögon så de har fått flytta ut på trappen..


att jag skulle visa V:s 1-års present i detta inlägg men det kommer inte att bli så.. det blir ett gult inlägg istället..
här kämpar vi för att han ska få i sig något och få behålla det och min lille smala pojk har snart inte mer att ta av.. men nu ser det ut att vända! febern är borta och han är pigg och leker och faktiskt så ville han ha ett smörgåsrån med smör på imorse! :)
och nu är våren här på riktigt!
vi tog en promenad igår i solen och såg våra första tussilago för i år! jag visade och berättade för E att de två små blommorna här kallas för tussilago. han tittade tyst en liten stund så sa han: "den heter lilla lago och den heter stora lago" så studsade han upp, tog tag i sin lilla dock-sulky och sprang glad iväg igen.
presenten sparar jag på ett tag till ;)
kram, ninna

3 kommentarer:

Noamaja sa...

Ååååh, så gulligt sagt!:-* Så skönt att lilla V verkar pigg igen, det är ju huvudsaken! Kram,A

Forma om sa...

Stackars lille V och er. Tur att det har vänt.

Åh, tussilago har inte vi sett här mitt i stan ännu. Måste ta mig nånstans där de bor, i parkerna här finns mest krokus och vintergäck.

Stor kram!
//S

Therese sa...

Å vad vårigt och fint det här såg ut.. Själv har jag inte ett endaste påskpynt iår. Eller jo föressten, en liten kruka med kattgräs och en kyckling gjord av en flirtkula som E gjort på dagis =).