söndag 6 november 2011

mina köksfavoriter






oj, vad tiden gick.. en månad sen sist. DRYGT. jag som tyckte jag hade kommit igång med bloggeriet igen men sedan hände något.
men nu hoppas jag att jag börjar få tillbaka lusten igen. vi har ju levt i ett fruktansvärt kaos det sista, som jag nämnt förut, inte ett rum har varit någorlunda som det ska, det fattas fönsterfoder vid matbordet, de är omålade i kök och hall. golvlister och trösklar -vad är det??
dessutom behöver i princip hela huset en genomgående ommålning för det är ju inte gjort sen vi flyttade in i varken kök, vardagsrum eller sovrummen.

DET ENDA RUM som jag känner är någorlunda inspirerande och i det allra närmaste alldeles, alldeles färdigt är vårt nybyggda sovrum. Jo, det är sant! vårt nästan två års projekt är färdigt!
det känns roligt men aldrig mer! inte utan inhyrd arbetskraft åtminstone ;)

nu till fabrikens tema: köksfavoriter
jag har många men valde faktiskt min absoluta favorit för tillfället: Dualitbrödrosten
snygg design och används om inte dagligen så i perioder dagligen.
jag har en sån period nu!
välrostad lingongrova med smör, ost och blåbärsmarmelad. mums!

hyllan hyllis från IKEA är nyligen inflytad för att ge min pärla en riktig hedersplats vid matbordet ;) tycker det gör sig fint däri, industriell känsla på dem båda..
sen är jag otroligt förtjust i min loppisfyndade mjölburk.
rymmer hur mycket mjöl som helst!

för fler köksfavoriter titta in i fabriken

trevlig söndagskväll!
kram, ninna

1 kommentar:

Room of karma sa...

Hej första gången jag hittar hit från fabriken. Åhhh, vilken fin blogg du har!!

& vilka fina bilder du bjuder på. Jag drömmer om en sådan brödrost som du har, snygg!

Ha en fin dag!
kram ♥ CC