torsdag 29 april 2010

en mors hjärta..

min älskade son gav mig denna blomma i 30-års present förra sommaren...

igår föll min lille V i trappan hemma :(

det gick bra, tanden trycktes in och sitter nu lite snett men ändå kvar.. ett litet blåmärke i pannan som knappt syns idag fick han oxå

mammas hjärta däremot fick sig ett rejält slag ;) och storebror blev så rädd och chockad att han fick näsblod.. :( alltså hur en mors hjärta ska överleva två vildingars framfart genom livet är för mig en gåta, min mor som har 7 barn har förmodligen ett starkare psyke än sin näst yngsta dotter, hon säger att jag är som min mormor var.. lustigt det där med arv och gener..

en betydligt roligare sak som jag måste dela med mig av var min bussresa till jobbet imorse. bussen var 15 minuter sen vilket inte är alls ovanligt och inte heller så kul varken för oss resenärer eller för busschauffören som får se alla sura miner. en av resenärerna frågade då han steg på när bussen beräknade vara framme vid slutstationen och han svarade på detta (ev. inte ordagrant då jag har ett kort minne)

"på onsdag förmiddag kanske, jag vet inte" (det är torsdag idag)

"jag har blivit försenad" (jo, vi har märkt det)

"vet du vad det beror på då?" (resenären vet inte)

"askan i luften" (varpå en annan resenär utbrister: "Nä, är det sant??")

jag tyckte iallafall att detta var kul, men det är väl som så mycket annat, roligare att ha hört det direkt!

önskar alla en trevlig valborg! själv ska jag mysa med min slagne hjälte och resten av familjen och äta mycket glass!

kram, ninna



Inga kommentarer: