torsdag 24 november 2011

julgardiner eller inte??

Bild lånad från ellos.se

jag har nog aldrig haft julgardiner. inte sedan jag flyttat hemifrån iallafall men iår blir jag lite småsugen på dessa i köket. hmm.. kanske är tur jag har köpstopp då behöver jag inte oro mig för att ändra mig ;)
däremot kommer det nog i vår bli den blå eller/och den grå i barnens rum. när det är dags att ge dem lite omsorg. det är ju inte gjort något där på 3 år och nu står vi inför att inreda var sitt rum åt dem. (fast jag ska vara ärlig och säga att det känns lite onödigt, de leker ju ändå tillsammans med samma saker hela dagarna och kommer säkert helst även fortsätta sova i samma rum)
men men E framförallt är inställd på att få nytt rum och jag kan ju inte annat än uppmuntra en sån sak som betyder att vi får inreda ett barnrum till. det är ju så roligt!! :)
***
idag är vi lediga och jag ska plocka fram adventssaker efter att jag jobbat lite på förmiddagen. ett inköp av bakplåtspapper står oxå på att-göra-listan för vi har en pepparkaksdeg i kylen som jag rörde ihop igår kväll. en riktig mysdag helt enkelt!

kram, ninna


2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag har bara en julgardin, i stora rummet. Fast den är inte uppe än. =)

Gardinen från Ellos är jättefin och den ser faktiskt inte så julig ut att man inte kan ha den uppe jämt om man vill.

Såg att Ellos skulle börja sälja HIMLA, vore ju kul om man kunde fynda sånt.

Grattis till det lilla livet!

Ha nu en mysig helg!

Kram,
Maria/Javabönan

PS. Hittade hit via Mali-Mo som jag läser regelbundet. DS

Noamaja sa...

Jag har ju knappt några gardiner alls. Då blir det mindre att bekymra sig för;-) Faktum är att jag undrar lite över julgardins-traditionen. Så mörkt som vi har det i vårt land, varför murra till det ännu mer och hindra det lilla ljus som finns att komma in? Men det är jag det. Gardinen som du visar är ju fin dock!

Men du, varför inte inreda ett sovrum till barnen med böcker och mys och ett lekrum?

Kram vännen!