torsdag 4 juni 2009

mera kaka, meera kakaaa!! :D


när vi ändå är inne på temat fika har jag två saker att tillkännage..
JA, det börjar ticka uppåt på vågen.
efter 3 år som hemmamamma med många goda fikastunder tillsammans med systrar och väninnor börjar byxorna bli svårare att stänga.. :D
det andra tillkännagivandet är min passion för bakverk som leksak... vet inte om det är helt ok med tanke på dagens sockerdebatt..? :O
för mig finns i alla fall en önskan att mina barn ska lära sig det svenska "lagom är bäst" då det kommer till sötsaker, för visst är det väl livskvalitet att njuta av en kaka till kaffet och visst är det mysigt när barnen leker och bjuder på virkade luddiga kondisbitar och muffins i vackra färger?
jag kommer nog fortsätta med kakverkstaden ett tag till :)
om inte för barnens så för min skull.. ;)
E önskade sig idag en röd och rosa muffins och tittade tålmodigt och förväntasfullt på under tillverkningen, okej, alla nålar låg till slut på golvet (tur lillebror sov) och det pillades gärna på symaskinen och på trådar, spolar, tygbitar mm mm...
den får ni kanske se en annan gång!
kram, ninna

1 kommentar:

Noamaja sa...

Jättejättefina!

Kram
A