söndag 28 december 2008

mellandagar = sköna dagar


jag har i år fått en uppenbarelse!
mellandagar = sköna dagar. dagar då all stress runnit av en och man sover länge på morgnarna (ja, faktiskt har barnen oxå varit lite extra morgontrötta :) ) stannar uppe lite längre på kvällarna, tittar på filmer och äter godis.
även om man tar det ovanligt lugnt så blir det ovanligt mycket tid för pyssel och projekt! jag fick i julklapp av M ett virkset från FROSTA design och satte genast igång med att lära mig förstå hur man gör då man virkar. "börja v med 1 lm. virka 1 fm i varje m och 1 lm mellan varje fm." rena grekiskan men nu börjar det bli ett språk jag behärskar. *stolt*
jag har virkat, repat upp, börjat om, virkat, repat upp, börjat om.. ja, ni fattar.. men nu är jag färdig! en sned och vind pjäs där vi för tillfället förvarar V:s nappar står uppe på ett skåp i hallen! jag gillar verkligen den grova känslan det ger då man virkar med trikåtrasa.
jag fick över ganska mycket så jag började på en till men då "trasan" tog slut hade det blivit så mycket som en ytterkruka till en vanlig enkel ikea kruka! nu vill jag virka tills fingrarna blör och korgar kommer spruta ur mina produktiva fingrar ;) :D
passar även på att visa en söt bricka som jag hittade på second hand och som nu fått ett lager med råvit färg och en plastduk i botten som hindrar att saker glider runt och även håller färgen fräsch.
förutom dessa virkalster och sydda änglavingar, målade brickor och skåp så börjar pojkarnas rum äntligen få den form jag har velat och i början på året ska jag därför blogga barnrum! något jag länge sett fram emot! inspirerad av andra "vita hemare" och med egna barnsliga utlopp så känner jag mig faktiskt rätt så nöjd nu! det roliga med att greja i barnens rum är att de aldrig leker och stökar runt så bra som när mamma försöker städa upp och skapa bra förvaring.. :) älskar att greja med nöjda barn runt omkring! *myyys*
kramar från en harmonisk, inspirerad och svamlig ninna

2 kommentarer:

Mrs M sa...

Så fint det blev! :)
Kram/ Mimmi

Villa Nordåker sa...

Vad fint du har virkat.

Malin