söndag 27 mars 2011

gottegrisar..



söndagsbilden denna helgen.
verkligheten ser dessvärre ut såhär.
alla lyxiga morotsmuffins och pistagemuffins uppätna..
fyra gottegrisar bor i detta hus, men vad vore väl livet ändå utan lyxiga bakverk lite nu och då??
***
snöat har det gjort idag. gräsmattan är åter vit.
men vad gör det? det är ju vår!
det är borta innan vi hunnit blinka och idag har jag köpt penséer och fjärilslavendel.
lite tidigt för lavendel kanske men kan man motstå??
det lustiga är att lavendeln är lila, penséerna är lila och ljust lila-vita.
tulpanerna i förra inlägget oxå lila.
och jag som säger att lila inte är min färg!!??
kanske bara är så att det går i perioder och jag blev nog lite mätt för 10 år sedan då jag bodde i ett lila kök -valt av mig.

***

fin vecka!

kram, ninna

1 kommentar:

Gröna Hem sa...

Åååå vad gott med muffins! Här blev det våfflor idag, några dagar försent, men gott var det!

Tack för trevligt inlägg på vår blogg, och du är hjärtligt välkommen till butiken! Själv älskar jag din butik, sååå mycket fint!

Kram