tisdag 15 februari 2011

tisdagstema v.7 [tallrikar & bestick]


vi har fått nya tallrikar! och jag har skrubbat sönder fingrarna på kuppen ;)
tack vare Malin!
hon tipsade i sin blogg
om vilka underverk keramikhällsrengöring kan göra på porslin.
(vi har alltså inte köpt nytt porslin)
men ni vet de där trista grå "skrapränderna" efter besticken
försvann som genom ett trollslag
med hjälp av detta medel och lite hushållspapper.
och jag säger bara som Malin:
"glöm inte diska porslinet efteråt" så har du vips som helt nya tallrikar, skålar, muggar..
you name it!
jag har även trollat bort fula bruna inbrända fläckar på insidan av ugnsluckan med hjälp av detta mirakelmedel.
låter detta som ett inslag på TV-shop??
låter jag aningens besatt av det??
jag är det!!
älskar såna enkla, billiga tips som man aldrig trott fanns!
så stort tack Malin!
***
kram, ninna

1 kommentar:

Jordgubbar med mjölk sa...

Vilket bra tips!

Tack för din kommentar hos mig! Angående målningen så gör vi den på plats. Vi har köpt en råspont med bredare spont (10 mm) så den ska tydligen inte spricka isär lika mycket. Återstår att se! Det är så otroligt mycket som ska upp så det skulle vara en omöjlighet att hinna måla allt. Mycket möda blir det men förhoppningsvis ska resultatet bli så fint!

Kram Miriam