fredag 28 januari 2011

fin-fin design..











snygg design -ja tack ;)
jag har aldrig varit intresserad av motorfordon.
nånsin. förrän nu..
tänk dig själv att glida fram på denna fina lilla vespa
en solig sommardag.
jag har aldrig ens kört moppe.. skulle väl vara lika livsfarlig som
Twilight-Bella ;)
***
en dualit står högt upp på önskelistan. vi rostar ju så mkt bröd och den
brödrosten vi har idag får man "hälla" ut brödskivorna från
för att inte bränna ihjäl sig.
***
jag suktar helt enkelt efter en vit vespa och dyra hushållsmaskiner.
för att vardagen blir så mkt roligare :)
bullarna så mkt roligare att baka i en kitchen aid.
kaffet så mkt njutbarare i en moccamaster..
***
ledig fredag idag!
hade tänkt fota lite projekt jag dragit in i nybygget och ska piffa till.
eller tvättstugan som snart är färdigställd!
men det blev ingenting av det.
himlen är jämngrå och pojkarna helvilda :D
själv är jag riktigt sådär fredagstrött.
men det blir nog bättre lite senare då jag å syrran ska ner till gymmet en stund
och så ska vi göra semlor av bullarna vi bakade i onsdags
fredagsmys... mmm...
"klämbullar" som lille V sa..
***
trevlig helg!
kram, ninna

4 kommentarer:

Nordic Sence sa...

Håller med om att det vore kul att ha en vespa att glida fram på... Jag skulle gärna ha en i rosa:-)

Är också hemma med livliga barn. Just nu dansar dem till favoritskivan "Alice och Dennis"

Ha en mysig fredagskväll.

Kram Linda

Noamaja sa...

Mmm, industridesign är viktig! Det är ju faktiskt (mer eller mindre) nödvändiga prylar om skall få bo i ens hem... Klart du skall ha en dualit;-) OCH en vespa att susa fram på med cool hjälm, solglasögon och fladdrande, pudriga tyger på brunbränd hud....hjälper dig bara lite med argumentationen inför M;-)

Kram,
A

Nordic Sence sa...

Hej Ninna!
Jag har sett din order;-) Såg att du klickat i "hämtas". Kanske jag kan komma in till din butik någon dag i veckan och lämna sakerna. Vill ju gärna kika på alla dina fina saker! Vilka dagar är du där??

Ha en fortsatt skön helg du också.
Kram Linda

terras hantverk sa...

Håller fullt ut med, jag tror att det blir roligare att baka med en kitchen aid... jobbar fortfarande på det, men M är tydligen mer svårflirtad än M...
Dualiten är ju också hur snygg som helst, men vi rostar typ aldrig så det kan jag nog inte lobba så hårt för.
Kramkram!