söndag 23 januari 2011

söndagsbild



låt mig få presentera för er våra nya familjemedlemmar,
Sally och Frank.
ett helt spontant infall av mig faktiskt.
frågade M i torsdags tror jag det var om vi inte skulle ha två slöjstjärtar
i en skål.
de bor i en gammal sån där man gjorde vin i.
en stor grunka med ett litet hål.
rätt så läckert. inte lika praktiskt och lättskött.
däremot tror jag att de kanske inte hade fått ligga kvar i en guldfisskål så länge med två leksugna soldater i huset.. ;)
om ett par veckor då vi fått ordning på bakteriefloran kommer vi att utöka fiskfamiljen
med en svart slöjstjärt. de är så fina. men svåra..
undrar just vad han ska få heta??
vad sägs om jack eller harry?
detta är mitt bidrag till söndagsbilden
***
undrar vad som hände med textstorleken i förra inlägget..
har hänt mig förr och det går inte att redigera till större text..
hmm.. cybervärlden kan ibland vara för mig en gåta.. ;)
önskar alla en fin vecka!
kram, ninna

Inga kommentarer: