söndag 9 januari 2011

sötsugen...


min söndagsbild till fabriken. en av vinters alla söta kakor.
i bakgrunden skymtar ni vårt utbygge som för tillfället ser ut som en 70-tals byggbarack.. ;)
jag har tagit tag i min hemska kosthållning.
under hela december var det bara socker och kolhydrater som
lastades in men nu är det rågbröd och osötad yoghurt med müsli som gäller.
åjo, potatis och ris får vara ok och en bit 70% choklad om suget blir för stort eller om det är helg.
och pasta och lite vetemjöl på helgen.
men igår var jag sugen.
på riktigt smaskiga pepparkaksmuffins.
men icke!
snart är det semlor som gäller
och det kan man ju inte hoppa över, då blir man ju utan det gottiga på två år.
det vore ju korkat ;)
***
tror jag är avgiftad snart ;)
kram, ninna

2 kommentarer:

Noamaja sa...

Du är duktig du vännen!

Willow-tree figurerna är underbara! Och du har gjort sådan fina pepparkaksträd! Jag hade också planer på det men inte... Det är ju så fint!

kRAM, KRAM

Husprojekt Drömhus sa...

ja, vad du än gör hoppa inte över semlorna :) hee.. Ha en fortsatt bra vecka, Kram Tiina