tisdag 25 januari 2011

tisdagstema v.4 [badrum]








vårt badrum!
idag är jag verkligen generös med bilder från vårt hem! ;)
badrummet var ett av våra första projekt då vi köpte detta hus.
vi började med att bygga ut så denna delen är ny.
det fanns nämligen bara en liten oisolerad toa på entrévåningen
och badrum i källaren!
ofräscht och svinkallt och med en viss åttabent insekt som sällskap.. :/
så numer har vi ett badrum på övervåningen där vi har alla sovrum på ca 8 kvm
vi valde att ha både badkar, stor rymlig dusch och golvyta.
däremot har vi snålat in på materialen ;)
billigt kakel, dyrare glasplattor i duschdelen
(tur att turkos fortfarande funkar efter 6 år..)
handfatet tror jag vi gav en hundralapp för och
blandarna var dyrare från mora.
***
det bästa med vårt badrum är storleken, ljuset och att det är lättstädat!
skänken vi har handdukar i visar jag inte nu. det var ingen rolig syn idag och jag hade inte tid att vika om alla handdukar ;)
***
i skålen barnens badfiskar och på fönsterbänkarna ingjuten dansk sjösten
pedalhink från bolagret, tvättunnan (inte heller i bild) men är pedalzinktunnan från IKEA
glasbord från gammal nerlagd distriktssköterskemottagning.
***
ooh, det var jobbigt men nu är det gjort..
nu ska jag kika på andra fina badrum i fabriken!
kram, ninna

1 kommentar:

Petronella sa...

Snyggt och enkelt! Sånt där vitt standardkakel går verkligen aldrig ur tiden. Gillar den lilla guldfisken också, hihi :) //Petronella